FIRST-TIME MANAGER – program doskonalenia dla startujących liderów
Każdy z nas jest inny, a sytuacja, zespół, preferencje i styl bardzo indywidualny. Wierzę, że warto, aby menedżer działał w zgodzie ze sobą, by z wielu sprawdzonych narzędzi i metod wybierał te, które będą dobre dla niego oraz dla ludzi, z którymi pracuje. Poniższy program powstał po analizie doświadczeń z prowadzonych przeze mnie projektów. Zauważyłam, że to właśnie te elementy, które w nim uwzględniłam, są dobrym i użytecznym wyposażeniem na starcie każdego menedżera. Bez przygotowania pełnienie roli liderskiej jest obarczone wyższym ryzykiem błędów i nieefektywności, których warto uniknąć już na starcie. Program jest pomyślany jako pewna ciągłość o określonej kolejności. Jednak możliwe jest również wybranie pojedynczych modułów w zależności od potrzeb. Cały program możliwy do realizacji w wersji zdalnej! Zapraszam do współpracy.
Magdalena Olechnowicz
Program FIRST - TIME MANAGER
Moduł Cele
- podzielisz się sytuacją
- nazwiesz wyzwania
- sformułujesz cele procesu
- uzgodnimy preferowany styl pracy
Moduł Autorytet
- przedyskutujemy zakres i zdania w roli kierowniczej
- poznasz różnice między byciem menedżerem, a byciem liderem
- dowiesz się skąd czerpać siłę i jak budować swój autorytet, zwłaszcza jeżeli awansowałeś w ramach swojego dotychczasowego zespołu
Moduł Expose
- wybierzesz pasującą Ci strukturę expose, które pomoże Ci umocować się i rozpocząć pracę z podwładnymi
- wypracujesz swoją autoprezentację, zgodną z własnym stylem i preferencjami
- zidentyfikujesz Twoje wartości (w zakresie zarządzania ludźmi i zadaniami) i opracujesz konkretne sposoby ich realizacji na co dzień, aby nie stały się banalnymi deklaracjami
- wypełnisz własną treścią pozostałe elementy expose
- przygotujesz całość i przećwiczysz „na sucho” swoje expose
- przewidzisz i oswoisz się z potencjalnymi reakcjami zespołu na Twoją wypowiedź
Moduł Współpraca (dedykowany dla osób wchodzących do nowej organizacji)
- przygotujesz się do rozmowy wstępnej ze swoim przełożonym, zarządem oraz innymi osobami, z którymi będziesz współpracować (np. menedżerami innych działów, działem zarządzania zasobami ludzkimi itd.)
- sformułujesz własną wizję zasad współpracy z szefem i innymi osobami
- opracujesz sobie pytania, jakie im zadasz, aby dowiedzieć się więcej o ich oczekiwaniach wobec Ciebie
- sporządzisz plan stopniowego zaistnienia w organizacji (poznawania / przedstawiania się / umocowania się)
- przewidzisz, z jakimi starymi nawykami tych osób, z czasów gdy Ciebie nie było w tym miejscu, będziesz potrzebował się zmierzyć
Moduł Styl
- dowiesz się, jakie są różne style kierowania ludźmi, wraz z wadami i zaletami tych stylów
- poznasz koncepcję przywództwa sytuacyjnego
- zdiagnozujesz swój naturalny styl
- przeanalizujesz swoich pracowników pod kątem różnych kryteriów
- postanowisz sobie, w jakim stylu będzie najefektywniej pracować z każdą z osób
Moduł Komunikacja
- zastanowisz się, skąd biorą się nieporozumienia, niesłuchanie
- poznasz modele komunikacji i powstawania barier komunikacyjnych
- dowiesz się, jakie różnice w stylu komunikowania się występują między ludźmi (cztery style komunikacji)
- nauczysz się łatwo rozpoznawać styl rozmówcy
- przećwiczysz elastyczne komunikowanie się z osobami o różnych stylach tak, aby dotrzeć do nich z przekazem i przekonać ich
- poznasz i przetrenujesz skuteczne metody perswazji i etycznego wywierania wpływu na ludzi
Moduł Delegowanie
- poznasz typy rozmów menedżerskich w ramach Cyklu komunikacyjnego w zarządzaniu
- przećwiczysz formułowanie celów i przekazywanie ich
- zastanowisz się, co może być dla Ciebie przeszkodą w delegowaniu innym zadań i wykreujesz sposoby poradzenia sobie z tymi przeszkodami
- opracujesz plan podziału najbliższych zadań w Twoim zespole
Moduł Motywowanie i empowerment
- poznasz kilka użytecznych teorii motywowania
- stworzysz sobie szeroką bazę motywatorów
- nauczysz się rozpoznawać aktualny poziom motywacji pracownika i reagować w sposób przywracający motywację i zaangażowanie
Moduł Feedback
- przedyskutujesz korzyści i zagrożenia związane z udzielaniem informacji zwrotnej
- poznasz różne modele informacji zwrotnej na różne okazje
- nauczysz się motywować i rozwijać poprzez informację zwrotną
- wypracujesz bazę przydatnych sformułowań i pytań pobudzających autofeedback pracownika, aby przejmował odpowiedzialność za swoją pracę
- dowiesz się, co zrobić w sytuacji, gdy pracownik nie realizuje zadań
Moduł Zespół i konflikty
- poznasz role zespołowe – co ludzie mogą wnosić do pracy zespołowej
- zdobędziesz wiedzę o różnych metodach pracy zespołowej analitycznej i kreatywnej
- pozyskasz wskazówki i metody, pozwalające uniknąć nieefektywnych zebrań i problemów w pracy zespołowej
- zrozumiesz mechanizm powstawania i eskalacji konfliktu
- dowiesz się, jakie są rodzaje konfliktów
- zdiagnozujesz swój naturalny styl zachowania w konflikcie
- przećwiczysz rozwiązywanie konfliktów za pomocą różnych stylów
Skontaktuj się z nami, aby omówić Twoje potrzeby i oczekiwania!