Magdalena Olechnowicz

MagdalenaOlechnowicz małeJestem trenerem biznesu i coachem. Z wykształcenia – menedżerem. Przez kilkanaście lat, w różnych organizacjach kierowałam marketingiem na poziomie strategicznym i operacyjnym. Pracowałam w branżach B2B, farmaceutycznej, FMCG, doradczej. W ostatnich latach, na stanowisku dyrektora programowego szkoleń, zarządzałam złożonymi projektami rozwojowymi, w tym studiami podyplomowymi.

Zatem skąd decyzja o zmianie roli zawodowej i dlaczego trener? W pewnym momencie kariery zaczęłam zauważać, że moja praca nie daje mi tyle energii i radości, ile bym pragnęła. Działałam efektywnie, ale odczuwałam „niedostatek mocy” – wewnętrznej energii i motywacji. Potrzebny mi był empowerment, w praktyce potrzebowałam odzyskać poczucie sensu, sprawczości i mistrzostwa w swojej pracy. Przeanalizowałam swoje talenty i predyspozycje, zaplanowałam ścieżkę nauki nowego zawodu i podjęłam ryzyko. Od tamtej pory przeszkoliłam ponad 6000 osób. Przeprowadziłam liczne sesje coachingowe, a także stosuję elementy coachingu grupowego podczas swoich szkoleń. Jestem ekspertem ds. badania i rozwoju kompetencji – doświadczonym asesorem sesji Assessment / Development Center. Specjalizuję się w tych obszarach merytorycznych, w których sama mam doświadczenie biznesowe i mogę dzielić się z uczestnikami praktycznymi, sprawdzonymi rozwiązaniami.

Obserwując na przestrzeni lat menedżerów, których szkolę, widzę zasadniczą zmianę sposobu myślenia i realizowania roli przywódczej. Jeszcze niedawno głównym problemem podnoszonym przez sporą część uczestników było „jak zmusić opornych i niechętnych pracowników do wykonywania zleconych zadań”. Dużą częścią mojej pracy, jeszcze przed treningiem narzędzi i metod, było ustawianie myślenia – otwartego na człowieka, na długotrwałą, a nie chwilową efektywność jego pracy, wynikającą nie z przymusu. Teraz z radością zauważam realną troskę menedżerów o empowerment – o to, aby ich ludzie mieli wewnętrzną motywację, inicjatywę i samodzielność. Bo dopiero wtedy organizacja osiąga niedostępne wcześniej poziomy jakości, efektywności i rozwoju. Pracujmy nad tym!

Justyna Ciećwierz

Justyna Ciecwierz socialJestem psychologiem biznesu, konsultantem, trenerem i coachem w obszarze rozwoju zawodowego i zarządzania zasobami ludzkimi. Już w trakcie studiów na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Psychologii zafascynował mnie świat człowieka w organizacji. Swoją ścieżkę kariery rozpoczynałam od pracy w Neumann Management Instutute, gdzie byłam odpowiedzialna między innymi za stworzenie produktu oraz rozwój badań postaw pracowników i klimatu organizacyjnego Neumann Job Attitude Survey. Kierowałam kilkudziesięcioma projektami badawczymi w tym obszarze oraz prowadziłam warsztaty strategiczne dla kadry kierowniczej Survey Feedback.

Posiadam doświadczenie w prowadzeniu audytów potencjału menedżerskiego Management Audit dla dużych spółek w trakcie przekształceń, a także w projektowaniu i realizowaniu programów Assessment Center na potrzeby rekrutacyjne. Mam na swoim koncie szereg projektów w zakresie wsparcia w zmianie pracy (Outplacement - zwolnienia monitorowane).

Od wielu lat prowadzę własną działalność doradczą i coachingową. Towarzyszę profesjonalistom na rozdrożu zawodowym, pragnącym znaleźć satysfakcję i spełnienie w realizowanej przez siebie pracy. Stale rozwijam serwis dla osób projektujących zmianę zawodową www.zmianazawodowa.pl. Mam uprawnienia do stosowania szeregu narzędzi diagnostycznych (MBTI Step I , MBTI Step II, Career Direct, Facet5 i inne).

Wspieram organizacje w tworzeniu środowiska sprzyjającego rozwojowi człowieka i osiągania przez niego ponadprzeciętnych rezultatów. Jako szczególnie ważną postrzegam pomoc w odkrywaniu i rozwijaniu talentów pracowników oraz czerpaniu z pracy wewnętrznej siły. Tak wiele jest jeszcze do zrobienia! (więcej: Dlaczego empowerment w praktyce)

Newsletter